Blivande Mardröm......

I dag var det brandutbildning med jobbet. RIKTIG kul dag, RIKTIG bra kursledare. Började med grundteori först typ brandtrianglen och dylikt. Tyckte det var väldigt bra och mkt lärorikt. Sen efter den obligatoriska Kaffen me vetelängd så blev det file mer teori och filmtime ......Kommer tillbax till den sen.....
Sen kom det roligaste PRAKTIKEN !!!!
Det eldaste och smälldes, pyste och fräste, rök och bolmade !!! GÖTT !!!
Vi fick släcka bensinbränder och smek-släcka dockan Kalle... uppefrån och ner.... NICE!!!
Som avslutning så fick vi chansen att gå in i ett totalt rökfullt okänt rum, leta oss fram till en säng, dra ner madrass och docka på golvet och ta med oss det tillbax till dörren.
Detta moment var helt frivilligt och själv klart så tog Jessan och jag chansen.
Hållandes i varandras händer så tog vi klivet in i det okända, trevade oss fram i mörkret sida vid sida, hittade det vi skulle och backade tillbax mot ljuste. Hihihi Det gick jätte bra! kände mig trygg hela tiden :oD

Åter till filmetimen.....

Vi fick välja att se en film från usa, en film med verkligabilder från en brand på en nattklubb.
Som vår kursledare Charlie sa, Den är otäck, hems och fruktansvärd men lärorik och tänkvärd. Han hade visat den för en gymnasiumklass  och det för första gången han sett/hört en hel klass så tysta. Helst skulle han vilja att alla ALLA gymnasiumelever såg den.

När jag såg den så spred sig först en lätt panikkänsla i magen... sedan ett illamående och till slut en tomhet och sorg. Sen e ju jag en väldigt känslosam människa som har lätt att sätt mig in i personers olika  känslor och situationer.. Vilket INTE underlättade.....
Charlie visade bara snuttar för oss på utbildningen, men här är orginalet.

OBS MKT HEMSKA BILDER

Nere till höger finns det sen en liten röd klocka som vissar tiden från det att elden startar..... håll koll på den.

Hoppas verkligen att alla ni som nu tittar på denna får er samma tankeställare som jag.
Vad hinner du göra på 9-10 min av ditt liv......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0