Lite klokare, Charlie är nog stolt!

Kommer ni ihåg för ett tag sen när jag skrev om min brandutbildning och la in ett filmklipp där flera hundra personer omkom i en brand på ett disko.... Efter det så har jag även lyssnat på P3 Dokumentären om Göteborgsbranden.
Detta har nu resulterat i en ny liten "fobi" kanske mer som en vetskap och eftertänksamhet.

När M och jag nu var i Köpenhamn så fanns den bara där. Reaktionen att omedvetet leta rätt på nödutgångar, kolla utrymningsplanen. Kollade hur högt upp vi var ect.ect...
När vi på kvällen var på Pubar och Nattklubbar, som av Sverige-Danmark matchen var mer än överfyllda. Så kom tankarna rätt fort när folk trängdes och knuffades.... Tänk om... och hur gör jag då, vad händer....
På ett sätt är det väl bra att jag blivit uppmärksam. Att jag tänker steget längre fram.

Beredd på det oförberedda, men när det oförberedda kommer, kommer man verkligen vara beredd då!?!
Jag känner att om jag ialf har det i minnet och tankarna är lite mer beredd än innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0