Minnet...

Ibland så kommer jag på så många bra blogginlägg, men sen när jag väl sitter här... Då är dom totalt borta... Hjärnsläpp och härdsmälta...

Idag är jag ledig ialf och tänker vara det hela dagen bara göra ingenting.
Jag trivs på mitt jobb och visst är det glidigt i vissa fall att bara jobba 7 pass i mån... Det vill säga 7, 24 tim pass...
Japp just det 24 tim arbetsdag det e inte illa... Och de blir man faktiskt rätt trött av... även om det är ett relativt lugnt jobb så är det ju inte som att vara hemma. Har jobbat en xtra helg nu för att vara ledig den som komme rnu pga tävlingen och Sthlms resan.så nu har det blivit 5 pass på 14 dagar... 122 tim det är som 8-tim arbetsadag varje dag i 2 veckor inkl lör och sön !!!
Och då ska jag inte klaga för våran super duktiga vikarie jobbar på en tjänst + att hon täcker upp xtra för oss !!!
En total ängel!

Jag kan bli så trött på människor som är totalt insnöade på att en arbetsvecka är Mån-Fre 8-17...
-Men vad då jobba !? De är ju en röd dag. 
Eller...
- Jobba, men de e ju Midsommar...
Snacka im living in the box...väldigt liten box... mer som en ask...
Hur tror man världen skulle funka om alla gick hem kl 17.... Affärer, lokaltrafik, transporter, vård....
Saker man tar på tok förgivet i livet.... Sogligt !

Nu fick jag lite att fundera på ialf....

En annan fråga jag funderar på nu är vad en 40 åring har för intresse av att sms.a med en 14 åring..... Ska man börja gå på tå då.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0