Uppdatering...

Ni som bör veta vet och ni andra får bara finna er. Men alla vet nog att ibland kan allt bara rasa på en blinkning, inom loppet av sekunder kan allt man tror att man trott, litat och levat åt bara....... Ta slut och försvinna. Man får bara hoppas att man hittar en styrka och klara de.

Just nu så försöker jag finna en lösning och styrka i allt. Alla gör vi olika för att orka jag läser, känner, tänker och gråter när det behövs. Ilska jo visst, men grundar sig nog mer i ledsamhet, sorg och besvikelse, men då blir det frustrations träning.

Just nu läser jag 2 böcker.
Alkemisten - som jag önskat mig i evighet och som jag nu, lagom lägligt fick av min mormor.
Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood- Där jag fastnade för titeln.

Båda är suveränt bra och jag lyssnar och suger in allt.

Mark är riktigt rolig, han får mig att små fnissa så gott som varje gång. En mkt klok filosof. Som får mig både att grunna lite och -Aha:a titt som tätt.
Det här en av hans skildringar av livet som jag fastnat för.....

~ Ibland känns det som hela livet är som att gå på en havsbotten, i jakten på den rätta stranden. Varje rörelse kommer med motstånd, tungt och långsamt. Allt går så trögt. Man ser inte klart för vattnet är så grumligt. På sin höjd ser man till nästa måndag. 
Det är svårt att se en helhet, för går man bara där på botten så ser man ju inte det vackra havet, bara vatten. Livet kan vara nog så förvirrande och man har svårt att se ett sammanhang.
Hela tiden måste man kämpa för att inte sjunka djupare ner, för då hamnar men i bottenslamet och där vill ju ingen vara.
Men långt där uppe så ser man vattenytan och man vet att om man bara kommer upp dit och sticker upp huvudet så kommer man att se sammanhanget, det vackra havet, stranden och riktningen man ska gå i. Men den som aldrig lär sig simma är dömd att gå på havets botten.~

Precis så lagom filosofisk och djup som jag gillar. Jag för står precis.
Så just nu nynnar jag på ett litet mantra - Fortsätt simma fortsätt simma....


Det finns mkt mer jag vill skriva om och det kommer, men en sak i taget och det här var dagens.

Var rädda om varandra och lev och älska som om det vore er sista. Om allt tar slut i morgon skulle du vara nöjd.

Se dig själv som en nittio-åring, du ska börja skriva boken om ditt liv.... kommer du vara nöjd med det som kommer stå. Bara du kan förändra ditt liv. Varje människa ha ett levnadsöde. Se tecknen och följ dom.

T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0