Sexistisk Dagisplats för "vuxna" ! *NEJ tack*

Igår gjorde jag det STORA misstaget och bege mig ut i Kalmars uteställes puls, (som har en maxpuls som är ungefär lika hög som Coltings vilopuls) och hamnade på PALACE av alla ställen...
Lördag 22 års gräns, men alla över 18 släpps in. :o/
Vilken lekplats!
Killarna ska var så coooola som möjlig och tjejerna så utmanande som möjligt.
Nu drar jag inte alla över en kant, bara maioriteten.
Palace som jag ett tag i livet tyckte var helt oki. Många dansgolv med olika musiksmaker, Många barer, Stora ytor men även lugna ställen där man kan sitta och må bra i sköna soffor och lite sofft stämning. Du kan få allt där.
Rättar mig själv där... man KUNDE få allt !!
Det som mötte mig igår fick mig att helt tappa talförmågan, och dom som känner mig vet att de e inte ofta det händer.
Uppe på den stora scen, som vätter ut mot den största och centrala dansgolvet, är 2st 3*3 m stora Tvskärmar uppstälda på var sida om Dj.n i mitten. På dessa så spelas ett av det mest sexistiska jag någon sin sett och hoppas någonsin kommer få se.
På en bakgrund av blinkande oregelbundnamönster så är det videofilm med sillueten av en kvinna som dansar.
Inte så farligt kanske vissa tänker nu...
Nä visst OM hon inte hade varit som tagen ur en porrfilm!!!
Till viss del Naken, Giggantiska guppande tuttar med brötsvårtor som var som min handflata, med tanke så storleken av Skärmen. Smal midja och en röv, som tagen ur en testosteron stint killes bästa sexfantasi.
Hon kråmar och smeker sig själv om vart annat... Hon gjorde nog allt utom att dansade!!
Vid ett tillfälle så var det närbild när hon smeker brösten i profil.
HUR I HELVETE kan man bara ha en sådan sak på en nattklubb !!!
Snacka om totalt  NOLL respekt för både tjejerna som jobbar där, som måste gå där en hel kväll och se detta på sitt arbete. Eller tjejerna som är där som gäster, besökare eller vad som...
Är det den synen nattklubben vill att killar ska ha av tjejer? Är det så som nattklubben vill marknadsföra sig?
Vad var meningen med det hela?
Varför var det inte någon kille som stod där och kråmade, smekte sig eller en närbild när han i profil tar sig på "paketet" och gnor.
Är det konstigt sen att killar och tjejer får en skev verklighetsuppfattning och samhällets normer om tjejer. Eller att vissa kvällar  tyvärr kan sluta med våldtäkter. När berusade killar och tjejer matas med det här i de antal timmar dom befinner sig på ett uteställe.
Visst kan man gå där ifrån om man vill, och jag ångrar att jag inte krävde pengarna tillbax och gick !!
För de var det mest förnedrande jag sett och det går över mitt förstånd hur ägaren av flertaletet uteställen i Kalmar kan godkänna en sådan sak.
Jag pratade om detta med dom jag var där med, Jossan tyckte inte att det var hela världen... INTE OKEJ (som Jossan alltid säger ;o) ) Men inte mkt mer...
Manne som var en av killarna som var med. Tyckte att jag överreagerade och att han inte ens sätt eller tänkt på dom. BULL SHIT sa jag du e Kille, klart du sett dom !!!
Jag vet inte om jag över reagerar eller om det har med att jag var nykter att göra. Men jag är glad att jag tycker och tänker detta och jag står stenhårt fast vid att PALACE i Kalmar är en enda STOR Sexistisk Dagisplats för "vuxna" !
Och nästa gång någon föreslår Palace så står jag rak i ryggen och säger Tack, men Nej Tack !!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Har du äntligen blivit vuxen. Ååå vad glad jag blir!! Har du läst Flickan och skulden? Jag lånar gärna ut den. En riktig våldtäktsman finns också i mitt bibliotek.

2009-03-30 @ 08:45:31
Postat av: Jossan

ja det var väl ganksa INTE OKEJ, men vi var nog lite förnyktra annars hade vi nog inte märkt det. :) Men alla såg ju oss när vi hade våran lilla dans fight eller vad säger du ;)

2009-03-30 @ 10:35:34
URL: http://www.improveme.se/berkeby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0