BIL JÄ**L !!!!!

Ska jag dra det från början eller...

Förra helgen låste sig ena bakbromsen 30 min innan jag och H skulle vara i Kalmar.... *Panik*
I ren röta så gick ett tåg 10 min senare...
Bra kontakter och söt som man e så fick jag bromsarna fixade bak, bytta fram, nya torkarblad, olja på fyllt och vatten till kylan.
Nästa smäll kom i tisdags, 15 min innan jobbet, köra och lämna H hos mamma, gott om tid.....
Brruummbrumm.... weeeehheeehhheeee.....tickticktick..... weehheebrumeeehhhee....DÖD !!!
I 10 min stod jag mitt i stan mitt på vägen me min pojk och INGEN stannade för att hjälpa !!!! SKITHÅLA !!!
Jag fick ringa efter hjälp så vi kunde putta in den på pakeringen igen..
Igår kollade jag på den...Kunde inte hitta nått eller fatta vad hon ville. Inte Batteriet, ingen säkring som gått, inte generatorn, inte stiften, inte bränslepumpen... såååå vad !!!!!

Så idag har min snälla lillebror hjälpt mig och försökt förstå sig på henne... inte heller han...
Efter 4 tim hittar vi av ren tur ett ljud som vi inte riktigt hört innan, mer än jag precis innan hon dog i tisdags... TickTickTick... Inne i instrumentbräden, Jag trodde de var fläkten som gjorde nått. Men de trodde inte han.... Så bort med hela mittpartiet och vad hittar vi där... Ett litet mässingsfärgat relä som fått spratt !!!

Så hela jäkla efm nu har jag snurrat i kalmar för att hitta ett nytt eller någon som kan fixa de....
Men som sagt bra kontakter och söt så det slår så....;oD... Nu är det bara att vänta se och hoppas !!!

Måste allt liksom hända på en och samma gång !!!!

men de som fick mig att le extra idag var att jag fick gosa en stund me min brorsdotter ~Freja~ i kaffe och mat pausen.
Gud vilken lite ängel hon är... Aldelles go och glad att bara finnas till, nöjd me så lite. Lite Kalops och gos med faster så var henns dag gjord... Ska nog låna henne en dag snart...




~*~*~ Sötnos~*~*~

Nu roppar sängen efter mig... Och Mark min privata Go´Natt sage läsare  ;oD  Nattinatti

 Tack alla snälla Bil hjälpare !


T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0