Lubrikerad och Lycklig !!!

Hahahaha !!!
;o9

Har varit i Tingsryd hos en "vän" ,som det så fint heter, i helgen.
Har varit helt fantastiskt, underbart, härligt... Vilken livskvalite !!!!
Bara umgås med barnen... Sitta i gärset en heldag... Känna solen värma upp hela ens värld. Bländas av den underbara blå himmlen. Höra barnens skratt klinga mellan träden och känna lugnet sänka sig över huvudet som en ryskpälsmössa och trygheten börja bita en i tårna. Det och skogsmyrorna...

Sen ringer verklighetens signal och gör en spricka i kristallslottet.

Kan man någonsin ändras eller är man alltid samma person???
Mitt svar på den frågan är ett solklart JA !!!
Alla människor kan ändras, om man bryter gamlavanor om man ställs in för händelser, beslut som på verkar ens existens. Nått som får en att "vakna" till. som on hand tar och skakar runt en!
* I kina har man samma tecken för ordet kris och möjlighet*
Jag har ändrats som natt till dag, svart till vitt. Tette till Therese.....
Jag gick den hårda vägen och mitt liv ändrades totalt, till det bättre!!
Människor som jag håller nära mig vet detta dom ser förändringen. Dom klappar mig på axlen nu och säger bra gjort. Dom höll i mig när jag rasade och inte orkade mer och sa bara lite till, vi hjälper. Dessa människor kommer alltid finnas i mitt hjärt. Igentligen så är det bara dom som jag behöver i mitt liv. Det är ju bara dom som betyder nått för mig.

Att jag har ändrats och är en BRA person. STOLT över att vara den jag är. Att jag gått igenom alla misstag och erfarenheter i mitt liv, alla "snesteg" alla val. Har gjort mig till den jag är idag.

Men hjälper det om andra människor INTE ändrat sig. Om dom är precis samma sen 15 år tillbax. Om dom står kvar i samma spår som då. Är jag då samma person i deras ögon?
Spelar det då någon roll om Jag ändrats om jag vuxit och utvecklat på alla plan fått erfarenheter och lärdommar.
Kan ett ord få allt att gå tillbax 15 år i tiden....
?????????

Jag tror inte det, jag hoppas inte det. Jag tror att jag är en så pass bra och stark person nu att jag kan se förbi det.
Vänner kan man välja. Det är en av fördelarna. Alla kan välja vem som har rätt att få ta av ens tid och enerig.
Jag väljer vem/vilka som ska få vara en del av mitt liv, som ska få tid av den tiden jag blivit tilldelad under detta liv.
Och det bästa är att jag kan välja bort dom som inte är värda den !!!!


Kommentarer
Postat av: johanna

Hej Therese. Kan bara hålla med om att du har förändrats. Du verkar må så bra nu och ser så pigg o glad ut. Hoppas ni får en underbar sommar. Kramis

2009-06-15 @ 21:03:08
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0