Sommaren 2009, del 1.

Ojojoj vad livet rullar på...
Mkt som hänt sen sits men nu tänkte jag ta mig lite tid att uppdatera lite ialf.
Mitt minne e ju som vanligt totalt käääst så jag tar väl det sista bara då.

Semester nu ialf, och så klart kom det dåliga vädret då... Men sol i sinnet och värme i hela själen så jag överlever nog tills solen tittar fram igen.
Om 1v så är det Viktoria loppet på 9km. Med tanke på dom sista veckornas träning så hade jag nästan gett upp hoppet. Gav mig ut i löpskog i går. Tänkte att nått måste jag ju göra, lär ju inte bli lättare i alf om jag inte gör något. Vädret var bra när jag gav mig ut. Började dugga lite efter 4km på cykel men inget som stör en så hel hjärtad athlet som jag e. Första ½ varvet på banan var tungt! Ledsen, besviken och uppgiven så tänkte jag ge upp och köra hem med en 2 kg godispåse som jag skulle handla på vägen hem, stänga in mig i gaderoben och smälla i mig allt på en gång....
Andra ½ gick nerför och vips så levde livet igen, godis JAG hahah ALDRIG !!!!
Andra varvet så kom regnet.... och sen blixten. Jaja tänkte jag... Mer regn och mer blixt... Hmmm kanske skulle se hur långt bort åskan e... Efter som jag har Ipoden i öronen så hör jag ju inget. Nästa blixt så åkte luren ut. BOOOOM precis ovanför huvudet. Hmmm kanske borde ta mig hem åt. Men tyckte inte att det vore någon mening med det, för det skulle nog vara över tills jag kom hem. Så det var bara till att fortsätta. Och det var det bästa beslutet. För medans regnet öste ner, ran över hela mig, blixten sken över himmlen och åskans mullrande vibrerade i hela magen så gick löpningen SUPER. Benen gjorde allt rätt, andningen flöt på och rytmen höll sig perfekt.... efter 4 varv så beslöt jag att det nog fick vara bra. Vid det här läget så visste jag fortfarande inte hur långt jag sprungit eftersom det inte fanns några distans anvisningar. Så jag hoppade på cyklen och tog ett terrängvarv med den oxå. Efter som ajg har distans mätaren på den... 2.10 km blev 1 varv.... såååå... Oki oki för er som inte e några matte genier så blev det 8.4 km... + 4km på cykel ditt, mätning av varvet  och så 4 km hem oxå.... 8.4km löp o 1 mil på cykel !!!! SÅ NÖJD !!
Och det fick Manuel erfara när jag kom hem... En dygn sur men strålande Therese mötte honom med energi som om blixten slagit ner i mig och lagrats där.
Men jag behövde det verkligen, nu känns det mkt bättre inför tävlingen/tävlingarna.

Jag och Manuel har oxå gjort en DEAL.... Han ska göra Triathlon med mig nästa år OM jag tar ett OW dykcertifekart på 18m djup... INTRESSANT!!!

Så i måndags kom Patricio, min blivade dyklärare, förbi.. Planerat av M eller inte vet jag fortfarande inte ... men jag har mina anningar.... Vi packade ihop alla barn, 5st allt som allt. och fixade lite mat med oss och sen drog vi iväg till en sjö och hade en super trevlig dag. Jag gjorde mitt första prov dyk och fick testa att göra en massa roliga saker. Problemt som kan bli problem om det nu tvunget ska bli ett så är det väl det som siter i huvudet på mig... E ju inte jätte glad för verken mörker, kyla eller trånga ställen... Nu e ju inte botten på en sjö särskilt trångt, men ändå så är det ju det. det e ju vatten överallt och hela mitt liv hänger på en bitring i gummi med en luftslang på.... Men det ska nog gå bra !!!

Idag har vi varit med Familjen Sundin/Håkansson på Leo´s lekland i växjö. och jag har fått min första riktiga invinkel av småbarns livet. M och jag beslöt igår att jag skulle ha nattvakten, Hahaha Å vad jag hånade honom när pojkarna sovit heeeela natten, minstingen vaknade vid 6 och ville ha vatten. Det var allt. När M hade dom härom natten så vaknade dom varranana timme hela natten... Hahhaha så jag var ju super nöjd.
Husch med ungarna i bilen. Jag hade ju så klart förberett allt med kläder och väskor och allt. Super tummen upp... Liiiite sen dock men inte mkt. Halvägs så blir mini ledsen och H ska trösta.....
För att då få lite bättre förståelse för det som sen hända skalla så sitter då H i mitten bak i bilen med pojkarna på varsin sida fastspända i bilstolarna. Så 1 H sitter fast mitt imelan två bilstolar, 2 H e sjukt äckelmagad....
Så mini blir ledsen och H ska trösta, då kommer ramaskriket från H. -SPYA !!!!!
PANIK... Mini spyr, H hulkar, Ayo letar parkering... När vi väl stannat fått ut ett totalt ner spytt barn, torkat barnstol, byt kläder på barnet, Plastat in stolen i bubbelplast och Barnet i plastadfrotte haklapp så kör vi vidare medans ett lätt os av yoggi-och-skink spye lukt cirkulerar i bilen. Det blev ett stopp till innan vi anlände till växjö, men då var det bara tilla att våtservetta av det.
LEO`S !!!
SHIT så kul ! ALLA lekt och då menar jag alla. Jag spräckte mina byxor på knät det första jag gjorde, sen var det gjort så jag kunde släppa det. Bollkrig i boll rummet, super studsning i stora banan, och swichande åkning i Tiger och Zebra kanan. OJ så kul, Men shit så svett man var sen !!!
Det tog en stund innan våra små kom igång men sen var problemet att få stopp på dom.
men dit lär vi åka snart igen. Men näst på agendan så e det ÖlandsDjurpark det blir en dag när det e sol !

SÅ det var lite av allt möjligt....
semester som sagt, T-ryd som gäller i ialf 2v sen får vi se... ska jobba lite nästa v bara och tävla då oxå.... sen får vi se... Borde ju kanske packa lite efter som en flytt visst e inplanerad i månadskiftet.....   :o/
Hur eller hur så är livet på topp igen. Allt faller på plats och ingen e lyckligare än jag av att höra min son skratta och bussa med Manuels pojkar ute på gräsmattan en solig dag när min Ayo och jag sitter och njuter av sommaren 2009 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0