Sthlm Tur och Retur... och lite till.

Fredag efter middag ca 15.30, pratar med min J.
16.15 beslöt Jag, H o J att Jag och H åker upp till Sthlm bara så där.
17.12 lämnar vi Nybban.

Snacka om spontanitet. Skönt!
Inser hur skönt det är att äga en bil. När, hur och var som helst så kan man bara dra. 50 mil på en fredags eftermiddag efter ett 24 tim arbetsapass kanske inte var det ideala förutsätningarna. Men det gick jätte bra och det var helt klart värt det. En fredagskväll tillsammans med bara mys och vin. Nice !

Lördagen spenderade vi i Gamlastan. Vi kollade på vaktbytet på slottet och H var totalt salig !!! Bättre än Julafton. Tyvärr så var det riktigt ordentligt med dimma. Så det blev inte några vidare bilder. Men vi stod bra och såg allt tack vara J. Efter så blev det mysig fika på J´s och mitt lilla cafe, sen strosade vi runt lite innan vi åkte hem igen.
Väl hemma blev det ryggläge i soffan för J och mig, H lekte fin. J skulle kolla hockeyn, sov efter 10 min....jag efter 30  ;o)
På söndagsmorgonen tog vi det lugnt och åt bra frukost innan vi brummade tillbaka hem. H ville titta på J jr´s fotbollsmatch men det blev för sent så vi tfår ta det nästa vecka. För då brummar vi upp igen ! ;o)

Men vi var lagom slitna idag. H fick jag nästan mata vid frukosten. Vi hade en insident i sthlm som jag och J pratade lite om... Det har vi gjort innan oxå. Jag är välldigt mån om min fina lilla son.... Lita för mån... Och nu är han 10, inget litet barn länger utan något mitt emellan barn och tonåring.
Allt jag lär honom nu kommer han bära med sig hela livet. Min uppgift nu är att göra mitt barn självständigt.
Jag ska alltså börja lära mitt barn att leva utan mig.... Sakta och sucksesivt skjuta honom från mig...
Det är väl klart att jag fattar att han inte alltid kommer vara hos mig. Det vill jag kanske inte heller...
Jag menar jag vill inte ha en 37-åring boende i min källare, där han kommer upp för att äta och jag får tvätta hans smuttstvätt... Nej nej!!! Jag VILL att mitt barn ska bli självständigt, starkt, och tror på sig själv.... men.... nu...??!!
Han e ju min lilla plutt, min lillkille... *Suck*
De här är återigen en av dom stunderna man hade velat vara 2.... Men de e jag ju egentligen... Jag har ju J som jag kan disskutera sånt här med. J jr blir ju 12 nu, så han har ju precis gått igenom denna procedur och går igenom den... Han ligger liksom steget före. Skönt, en klippa att luta sig mot.  ;o)

Själv så hade jag löp idag... TUNGT... men med 10 tim bilkörning så var det väl inte så konstigt. + att det var kallt, trots solens försök att pigga upp.  När H kom från skola så blev det en snabbfika och avlämning hos G.mormor sen iväg på Teckenkurs och p-möte. Hemma igen vid 19.45. H i säng kl 20.00.... Tur att dom dagarna inte kommer så ofta, dom är inte roliga!

Nu blev jag avbruten av telefon och tappade tråden totalt (det gör inget Marcus). Men jag ska nog ändå krypa ner skönt i min säng och drömma mig bort... typ 50 mil  ;o)

Lite visdomsord på vägen:

Kärlekens tragedi heter inte
Skillsmässa
inte heller Döden.
Den presenterar sig som
 Likgiltighet.


ps..... Jag Är Lycklig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0