Atsschoooo

Sjuk sjuk sjuk..
I min familj så har en del drabbats av ett förkylnings virus, alla utom jag...
H blev sjuk i torsdags, då var han inte mkt för världen.
Min arbetshelg blev VB-helg istället... Skojar inte om jag säger att det nog är första på 3-4 år.  Men de är stunder som dom här då de e lite jobbigt att vara ensamstående och beroende av andra. Specielt då H´s mormor oxå e sjuk. I vanliga fall så är det ju så att hon har honom när jag jobbar. Men nu e ju hon oxå sjuk, så även om H, idag söndag, är frisk för att gå i skolan imorogn så får jag ändå VB,a för att "barnets vårdare e sjuk".
Men som sagt första gången på X år så är det ju oki !!!
Men jag har ju då lite svårt att bara vara (arbetar på det). Så nu när frukost, film och lite plockning är avklarat så får jag en smäre abstinens av umgänge och att göra nått... Men folk e ju sjuka och orkar inte riktigt med de.
Nääähäää....
En lite löp runda för att bli av med det mesta av energin, eller en promenad med H. Han behöver nog lite frisk luft.
Efter x antal tim vid Ps den här helgen. Japp så får det bli. En promenad runt Linneahavet, med fika!

*Hahaha*
Jag fasnade med sladden till laptopen i ljustallriken på bordet så den höll på att välta.
Hampus tittar på händelsen och sen på mig...
-Sladrigt ! eller hur mamma....

T

Kommentarer
Postat av: Angelie Beatrice

Ja du, många gånger vet folk inte hur bra de har det som har någon som kan ta hand om ens barn. Vi tillhör den kategorin som inte har det så, men vi har kunnat löst det bra ändå pga bra arbetsgivare o att maken går skift. Vi kan aldrig fråga någon om de kan ta hand om våra barn när de är sjuka pga att min mamma är totalförlamad och min pappa har MS o min mans föräldrar jobbar båda två.

Tycker folk tar sina nära o kära för givet alldeles för ofta. Nu är detta ingen KRITIK till dig för jag vet ju inte hur ditt liv ser ut i övrigt. Jag pratar bara utifrån mina egna erfarenheter o det jag hör runt omkring mig. Ibland blir jag så arg o har lust att fråga: Nämen, har Ni skaffat barn för att ANDRA skall ta hand om dem? I dagens samhälle kan det dock vara en överlevnadsfråga ekonomiskt som i ditt fall som ensamstående mamma men just den där fina gränsen att ta någon för givet...

Det finns exempel nära mig där jag hört någon ringa en anhörig för att hämta deras magsjuka barn på dagis.... Vart finns det sunda förnuftet där? Så gör man väl bara inte??? Ibland tycker jag folk borde tänka innan de pratar. Även jag själv;) Kram

2009-02-01 @ 20:24:08
Postat av: Theres i egen hög person

Hääj !

Håller helt med dig där. Och tar det inte som kritik efter som just min situation e som den är. Visst skulle jag väl kunna byta jobb till ett "vanlig" dag jobb, men nu är det ju inte så. Där emot så brukar jag ge mamma och mormor någon liten present ibland på en vanlig onsdag för att visa min uppskattning. Det är ju trots allt tack vare dom som jag överhuvudtaget kan jobba.

2009-02-01 @ 20:43:39
Postat av: Angelie Beatrice

:O) puzz

2009-02-01 @ 21:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0