Mitt i det vackra kom Döden på besök

Solen lyser på den klarblåa sensommariga kvällshimlen, den ljumna kvälsbrisen smeker runt mina ben. Huden på kinderna hettar lite efter en heldag på havet men min älskade familj.

Tänker tillbaka på dagen, kelandet av små pojkarna, skratten som bubblade upp ur ett kittlande barn. Stolthen och tryggheten när den stora pojken och "pappan"(i familjen) går runt på stora skepp/fartyg och lyssnar intresserat på allt som sägs. Den kittlande spänningen när pojkarna fångar maneter, lugnet när minstingen somnar i armarna under båtfärden hem igen..  Och kärleken när jag tittar runt på "min familj" och möter M´s ögon, hans leende och vet att han känner likadant som jag..... LYCKA

Medans jag går runt i kvälls lugnet och tystnaden så är mitt hjärta brutset och tårarna rinner konstant.
För bara en liten stund sen så höll jag mitt gråtande barn i armarna vaggade lugnande och försökte klappa och vyssa bort sorgen ur hans hjärta.
Hans lekkamrat sen 8år tillbaka har lämnat vår värld. Hans "lillebror", min "bÄbis" har dött. En olycka som hände så fort och så ofta tog honom bort från oss.
Våran Alfonz, Affe här blivit överkörd och dog direkt. Han blev träffad av en bil i 90-110 km/tim. Vad har en liten katt att sätta emot det. Även om nu inte Affe var så liten.
Personerna som vållade denna sorg ringde dock oss. Berättade vad som hänt, var dom lagt honom.
Evigt tacksam för det.

Tankarna om Alfonz kommer hela tiden och visst är det tomt. Vem ska nu komma och gosa med fötterna när man äter frukost eller ligga i soffan och gosa på kvällarna. Ingen som kommer ligga på rygg i solskenet och kurra när man smeker hans mage....

Men han hade ju en super fin sista sommar. Han har fått gått fritt i gräset, smygt på barnen i skogsdungen, spatserat på stenmuren, jagat och fångat näbbmöss. Kissat fritt i skog och mark. och bara njutit av sommar solen..... Som en fri katt!


Alfonz 4-6 mån

Hampus 2 år och hans bästaste vän

Hampus på sin 10 årsdag, Affe i centrum såklart!

Jag och min Bäbis

Sorgen är tung efter dig min Älskade Affe. Du kommer att vara saknad för alltid. Förlåt ! Jag älskar dig!




Kommentarer
Postat av: Marcus

Lilla söta Affe.. Beklagar och delar i sorgen. Han var en oerhört söt kisse.

2009-08-10 @ 15:46:04
URL: http://vejneke.ftp.sh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0